loading...

۩ درگاه مرکزی ۩

درگاه مرکزی ؛ تمامی خدمات و محصولات برجسته سازمان مردم نهاد عصر دانایی و آگاهی

امنیت ملی - قسمت اول

m2a2.ir بازدید : 476 : نظرات (1)

امنیت ملی در دیدگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای


 سخنرانى در ديدار با فرزندان ممتاز شاهد و جانبازان شهرهاى مشهد و تهران و استان كردستان1369/06/21
امروز قضاياى خليج فارس، دنيا را از خبرهاى گوناگون پُر كرده است. در مورد موضع ايران و سخن دل جمهورى اسلامى هم، تعبيرهاى مختلفى در اين‌جا و آن‌جا گفته مى‌شود. هر كس به ميل خود، حرفى در دنيا مى‌زند و از اوضاع منطقه و وضع ايران در قبال اين حوادث، تفسيرى ارايه مى‌كند. لازم است به اطلاع همه‌ى ملتهاى مسلمان منطقه برسانيم كه ما با حضور امريكا در اين منطقه، با طمع‌ورزى امريكا - كه در حرفهاى اخيرشان، خودش را بيشتر نشان مى‌دهد و ما هم از اول اين حدس را مى‌زديم - با روحيه‌ى طلبگار و زورگو و وقيح سياست امريكايى، بشدت مخالفيم. آنها به چه مناسبت مى‌گويند كه ما بايد امنيت منطقه را تأمين كنيم و امنيت پايدار اين منطقه ايجاب مى‌كند كه ما در اين‌جا باشيم؟! امنيت اين منطقه، به شما چه ربطى دارد؟!
امنيت اين منطقه، در درجه‌ى اول، متعلق به ملتهاى اين منطقه است. شما مشترى نفت اين ملتها هستيد؛ بيرونِ در بايستيد و در كار اينها دخالت نكنيد؛ بگذاريد خودشان امنيت اين منطقه را تأمين بكنند. اينها نفت خودشان را صادر خواهند كرد و به هركس كه مصلحت دانستند، خواهند فروخت. آيا اين حرف منطقى است كه دولتى فقط به اتكاى زورمند بودن و قلدرى، از آن طرف دنيا به اين‌جا بيايد و بگويد كه چون من مشترى اين منطقه هستم، بايد امنيت اين‌جا را تأمين كنم؛ ولو اين تأمين امنيت - به قول او - ضد امنيت و ضد مصالح ملتهاى اين منطقه باشد! كدام منطق عقلانى بشرى، اين را قبول مى‌كند؟ غير از شما امريكاييهاى زورگو و ديگر قلدرها و زورگوهاى عالم، چه كسى چنين حرفى را مى‌گويد و پاى آن مى‌ايستد؟!
مى‌گويند چون ما به نفت اين منطقه احتياج داريم، بايستى به اين‌جا بياييم، نيروى نظامى بياوريم و سيستم دفاعى و امنيتى درست كنيم! اگر شما در اين‌جا سيستم دفاعى و امنيتى درست كرديد، برخلاف امنيت ملتهاى اين منطقه خواهد بود. شما مى‌خواهيد در خانه‌ى ديگران، ولو به قيمت ناراحتى صاحبان خانه، براى خودتان جاى پا درست كنيد! اين، با كدام منطق قابل قبول است؟ آن‌چنان هم قرص و با وقاحت اين حرفها را مى‌زنند كه انسان از وقاحت آنها حيرت مى‌كند!
اگر مى‌بينيد كه امروز با حمله‌ى عراق به كويت، در اين منطقه ناامنى ايجاد شده است، موجب آن خود شما بوده‌ايد. شما بوديد كه عراق را تجهيز كرديد و كارى نموديد كه او در خودش احساس قدرت بكند و به كويت حمله نمايد. باز هم شما مايه‌ى ناامنى بوديد. شما به خاطر حقد و بغضايى كه با اسلام و جمهورى اسلامى و انقلاب اسلامى داريد، وارد ميدان شديد و تا آن‌جا كه توانستيد، پشت عراق را محكم كرديد و به او كمك نموديد. اگر پشتيبانى نمى‌كرديد و وارد نمى‌شديد، منطقه روى ناامنى را نمى‌ديد.
سالهاست كه ما اعلام كرده‌ايم، آماده هستيم با كشورهاى منطقه دور هم بنشينيم و به كمك همديگر خليج فارس را امن كنيم؛ دست متجاوزان را در اين منطقه كوتاه نماييم و نگذاريم كسى به حقوق ديگرى تجاوز كند. اين، وظيفه‌ى ما ملتهاى منطقه است؛ به شما چه؟!
مى‌گويند ما بايد در اين‌جا سيستم امنيتى درست كنيم! خاك بر سر ملتها و دولتهايى كه اجازه بدهند امريكاى متجاوز بيايد، طبق منافع خودش نقشه بكشد و در منطقه‌ى خليج‌فارس، سيستم امنيتى درست كند! مسلمانان نخواهند گذاشت، ملتهاى اسلامى اجازه نخواهند داد. هر كس در مقابل تجاوز و طمعكارى و نقشه‌ها و سياستهاى امريكا براى دست‌اندازى به منطقه‌ى خليج فارس بايستد و مبارزه كند، جهاد فى‌سبيل‌اللَّه كرده، و هر كس در اين راه كشته بشود، شهيد است.


بیانات در ديدار فرماندهان نيروى انتظامى1370/01/27
امنيت، مسأله‌ى اساسى و مهمى است. نظم اجتماعى، يك مسأله‌ى درجه‌ى اول است. كارايى مطلوب هر جامعه، در حد نظم مطلوب آن جامعه است. اگر نظم نبود، يا كم بود، از كارايى‌ها كاسته خواهد شد.

نيروى انتظامى بايد نظم و امنيت را طبق شرح وظايفى كه قانون برايش معين كرده، در سرتاسر كشور، بخصوص در مناطق مرزى، و بالاخص در برخى از مناطق كه گاهى اشرارى در آن‌جا نظم و امنيت را مورد اختلال قرار مى‌دهند، به اثبات برساند. اين، آن نكته‌ى اصلى و اولى است. بايد ثابت كنيد كه نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران، اين كفايت و كارايى را براى حمل بار امانتى كه برعهده‌ى اوست، داراست.


فرمان به دكتر فيروزآبادى و سرلشكر محسن رضايى برای تغيير عنوان «ستاد فرماندهى كل قوا» به «ستاد كل نيروهاى مسلح» و «ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى» به «ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامى»1370/10/25
بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
برادر بسيجى، جناب آقاى دكتر سيّد حسن فيروزآبادى‌
سردار سرلشكر پاسدار محسن رضايى‌
با نگرش به تنوع مأموريتهاى نيروهاى مسلح كشور - اعم از ارتش، سپاه، بسيج و نيروى انتظامى - كه در كنار يكديگر، پاسدارى از امنيت ملى و نظام جمهورى اسلامى ايران را عهده‌دار مى‌باشند، براى يك‌آهنگى هرچه بيشتر نيروهاى مسلح، مقرر مى‌گردد:
1)عنوان «ستاد فرماندهى كل قوا» به «ستاد كل نيروهاى مسلح» تغيير يابد و رئيس اين ستاد از شخصيت حقوقى «رئيس ستاد فرماندهى كل نيروهاى مسلح» مندرج در اصل يكصدوهفتادوششم قانون اساسى برخوردار باشد.
2)عنوان «ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى»، با همان مأموريت و وظايف، به «ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامى» تبديل گردد.
توفيق شما برادران و سردار سرتيپ پاسدار ذوالقدر، رئيس ستاد مشترك سپاه را در ايفاى وظايف خطيرتان از خداوند متعال خواستارم.

تعداد صفحات : 137

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مهم ترین ملاک انتخاب دختران برجسته از نظر شما:
    خدمات درگاه مرکزی

    خدمات متنوع درگاه مرکزی در زیرپورتال های این سامانه



    http://adva.m2a2.ir

    برند ملی با طبقه بندی بین المللی عصردانایی و آگاهی


    http://shegeftisaz.m2a2.ir

    مرکز آموزش مجازی شگفتی ساز؛ آموزش در منزل


    http://farafarhang.m2a2.ir

    پایگاه خبری و ارائه تحلیل ها و اخبار فرهنگی اجتماعی


    http://arastoos.m2a2.ir

    سامانه رسمی شاگردان استاد محمد امین آراسته


    http://m2a2.ir

    مرکز کسب و کار آنلاین و رونق بخشی و کارآفرینی


    http://login.m2a2.ir

    میزکار مجازی و اتوماسیون اداری عصردانایی و اگاهی


    کدهای اختصاصی
    Instagram

    آموزش سریع و رایگان

    وبلاگ-کد لوگو و بنر

    ابزار وبلاگ

    تاییدیه کیفیت مدیریتی